torsdag 10 mars 2011

Att gå i cirklar.

Jag tränar inte bara cirkelträning en gång i veckan, utan har nu även hoppat in i en bokcirkel i sista stund.
Jag har lite drygt en vecka på mig att läsa 149 sidor, vilket borde gå bra.
Det är Kulturradions bokcirkel i P1 jag talar om, och tillsammans med Johanna Thydell, Babben Larsson, Lars Gustafsson och Marie Lundström samt okänt antal lyssnare tänkte jag läsa Fågeln som vrider upp världen av den japanske författaren Haruki Murakami.
Jag ska villigt erkänna att det var den fina framsidan på boken, och den ljuvliga titeln, som fick mig att göra slag i saken. Förutom detta är förstås handligen mycket lockande, då den beskrivs bland annat som "en mörk Alice i underlandet".

Jag har precis börjat läsa boken och kan tyvärr inte ge något eget omdöme ännu, men det verkar lovande!

2 kommentarer:

Ulle Bulle sa...

JAG ÄLSKAR DEN BOKEN!!!! den handlar om allt, samtidigt bara om en liten försvunnen katt. Helt fantastiskt. Men mest av allt älskar jag det fantastiska språket. är inne på min 4e murakamibok nu. Det är absolut beroendeframkallande hans sätt att berätta. god läsning.

Matilda sa...

Ja den är fantastisk skön att läsa. Håller med dig om att språket är jättefint.