måndag 17 september 2012

Köttöverraskning

Ja här hade jag tänkt gnälla lite över kvällens aw på Copperfields, Kungsholmen. Undertecknad beställde nämligen "nachotallrik med gräddfil, salsa och gucamole" från barmenyn, och fick det som syns på bilden. En hel massa köttfärs till det hela.
Jag blev mätt på det som var oköttbefläckat, men lämnade det som syns på bilden. Jag sade vänligt till när de hämtade våra tallrikar att de borde skriva köttet på menyn, och personalen var så rara att jag inte kan gnälla. De hade inte reflekterat över att det inte stod med, frågade om jag inte ville ha en ny utan kött, eller något annat vegetariskt. Eftersom jag var så mätt tackade jag nej, men det slutade med att jag de strök min mat från notan. Det är fin service det. Jag fick nästan dåligt samvete. Fast... jag tycker nog att man ska skriva ut på menyn att tallriken är dränkt i kött, om den är det.

För övrigt har jag idag lärt mig att Råsunda är Sveriges Nationalarena vilket innebär att Svergie spelar de flesta av sina hemmamatcher där. Det är en rätt häftig byggnad tycker jag, ett riktigt spektakel. Trots att den är grå och väldigt betongtrist i många avseenden så gillar jag den. Om jag har förstått det rätt så rivs den när nya Friends arena står färdig i Solna (eller?), så jag passar på att spana på spektaklet varje måndag morgon på väg till och från tennisskolan. In i själva arenan lär jag nog aldrig hinna.


Inga kommentarer: