fredag 8 mars 2013

Mandelmassastress

Så lätt det är att stressa upp sig.
Idag såg jag mina konditordrömmar raseras, under den annars trivsamma fikarasten på jobbbet.
Det bjöds på en mycker söt kaka, Dovrekaka. Allt gott och väl tills någon mumlade att det var mandelmassa i. Och jag hade inte märkt det! Petitesser kan tyckas, men jag kände modet sjunka. jag ifrågasatte mandelmassans närvaro i kakan, men fick mothugg från fler än ett håll. Jag kände mig tvungen att ta en liten bit till för att identifiera mandelmassan, men kunde inte på något sätt upptäcka den.
Suck. Är det någon mening att fördjupa sig i bakkonsten om ens smaklökar inte ens kan identofiera en sån enkel smak?

Ett par googlingar senare har lugnet lagt sig, det är förstås inte mandelmassa i Dovrekaka. Jag hade rätt, så klart. Kära Elsa vet bäst.

Intressepilar kan skickas till kommentarsfältet.

Inga kommentarer: