onsdag 23 maj 2007

Första gången

Idag såg jag för första gången i mitt liv en livs levande vild orm! Ja det är sant...första gången.

Lång och svart dök den upp ur gräset. Snabb var den, och säkert hemskt farlig.
Den ringlade över gångbanan så nära mig att jag nog trampat på den om jag inte förstenats av skräck.

Nå, nu undkom vi båda två med hälsan i behåll, om än något hjärtsnörpta. Men iallafall jag var vid godare mod efter vårt möte än innan. Det fungerade lite som en omvänd defibrillator, ett behövligt tvärstopp i mitt lilla ekorrhjul.

Lite senare började jag fundera över om det var ett dåligt omen, att nästan bli uppäten av en snok samma dag som jag bestämt mig för att starta den här bloggen.

Jag tar risken iallafall...

Förutom ormar och ekorrhjul kommer det att skrivas en del om kreativitet, om gyllene ögonblick som förtjänar en eloge.
Och det kommer framförallt att publiceras en hög med bilder på lustiga ting.

Inga kommentarer: