torsdag 14 juni 2007

...or as we say in Sverige, far and fly!

Dataspel och tv-spel är ju himla roligt. Vilka lyckliga stunder som fötts ur blåljuset... .
Då och då kommer jag att tänka på spel jag spelat, och vad mycket jag lärt mig av dessa. Jag kan t ex sitta i en bilkö i Sthlm city, och se framför mig hur tjockt det kunde bli i vissa korsningar i Sim City, då fick man dra mer vägar och smälla upp busshållplatser. I Sim farm,där lärde jag mig konsten att hålla med jordbruk, att olika grödor skall sås vid olika tider på året, vad diken är bra för... .

Sim Ant förstod jag aldrig.

Grim Fandango är det jag senaste spelade, där lärde jag mig hur man fiskar upp en metalldetektor ur en gigantisk katt-sandlåda... - man trålar med lien...

1 kommentar:

Anonym sa...

Man hör ju tydligt hur smart man blir av tv-spel.