onsdag 20 juni 2007

..."...or as we say in Sverige..."...

fortsättning följer...

Jag förstår att spänningen varit olidlig sedan jag berättade om det hemliga projektet i inlägget från 27:e maj. Projektet är klart och blev en stor succé. Verket bytte igår ägare, men jag tar mig friheten att publicera en bild här, för att stilla allas nyfikenhet.
Denna stickade och virkade tårta är både nyttig och räcker länge.

Fortsättning följer här även på inlägget från 14:e juni. Rubriken från det inlägget liksom från detta inlägg, härstammar från en radioreklam som är så vansinnigt dålig att den får mig att tvivla på mänskligheten, eller i allafall vissa delar av den.
En kvinna sitter och skriver ett brev till nån president, reklam för nya Coop i Bromma(!). Hon pratar högt medan hon skriver och blandar engelska och svenska ord. Slutklämmen lyder "...or as we say in Sverige, -far and fly!" . Det är alltså en vansinnigt dålig reklam som inte är rolig ens en mikrometer. MEN, häromdagen förstod jag något. Jo...på väg hem en afton, satt ett par pojkar i åldern 11-12 i samma tunnelbanevagn som mig. De satt i sätena snett mittemot mig, så jag både såg och hörde dem klart och tydligt. Och faktiskt, de pratade coop-språket med varandra. Blandade svenska och engelska ord. Och de var roade av det. Se där! Coop var inte helt fel ute! Det finns en målgrupp för deras reklam! Men vad jag vet brukar pojkar, och flickor, i den åldern inte vara sådär överdrivet täta, och heller inte storhandla särskilt ofta.

6 kommentarer:

Linus sa...

Coop försöker nog bygga upp igenkänningsfaktorn hos dessa ungdomar. De tänker att om ca 15-20 år, när de där barnen har vuxit upp och skaffat familj och villa och är på väg att storhandla för första gången, ska tänka:

"Just ja... Coop Bromma.. de är ju rätt ungdomliga och fräscha i sin marknadsföring"

Men snacka om långsiktig reklaminvestering.

Linus sa...

Förresten, tårtan är den bästa jag någonsin fått!

Anonym sa...

jag vill börja prata det språket ögonblickligen.

Matilda sa...

Expect ingen respons from mej då Malle

Anonym sa...

Jag wont

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais