onsdag 18 januari 2012

Arg då?

De senaste två nätterna har jag varit rent av förbannad under min nattsömn. Jag har vaknat upp andfådd och nästan skakande av ilska. Jag minns nu inte gårdagens dröm, men i natt handlade det om ett par ungdomar i kassan på ett café som var otrooligt dryga och oproffsiga. När jag försökte byta köttmackan jag hade fått mot en vegetarisk, körde det översittarstil och härskarmetoder och betedde sig allmänt tråkigt, istället för att bara säga om jag fick byta eller ej. Och detta gjorde mig vaaaaansinnig! Jag slängde ner mackan och juiceglaset i en hink som jag gick och bar på av någon anledning, och klampade iväg.
Det är ovanligt att jag är arg i mina drömmar. I vanliga fall innebär mardrömmar att jag är rädd och ledsen.
Jag känner mig iofs ganska arg och stingslig i vaket tillstånd också om jag ska vara ärlig... så drömmarna är väl bara en förstärkning av verkligheten. Det är ganska tröttsamt, speciellt när jag inte vet vad det beror på. Vintermörkret?

Inga kommentarer: