måndag 23 januari 2012

Vad handlar det om?

Jag förstår inte den här reklamen."snygg" kille håller i "gullig" hund och säger "Älskade Åsa, jag lovar att aldrig, aldrig, aldrig mer köpa tvspel".
Detta undertecknas med "Din tiger". På något sätt ska detta vara reklam för lovefilm.se.
Vad handlar det om? Varför ska han aldrig mer köpa tvspel? Har han köpt hund istället? Vad har detta med Åsa att göra? Ska han muta Åsa med en hund för att få se filmer från lovefilm.se? Men varför lovar han att aldrig mer köpa tvspel? Gillar inte Åsa spelen han köper? Vill hon hellre se lovefilm om gulliga hundar?
Så många frågor. Jag förstår verkligen inte. Denna reklam finns med olika killar och gulliga hundar, och olika tjejnamn.


6 kommentarer:

GeishaQ sa...

En jävla skitreklam det är vad det är. Cementera könsroller å hitte på!

Maja sa...

Jag förstår verkligen inte heller vad det är dom vill förmedla. Helmärklig reklam!

Matilda sa...

Jaa jo, cementera könsroller iom att han är den som vill spela tvspel, och hon uppenbarligen säger nej till det. Men bortsett från det, vad vill de?
Även de som inte bär genusglasögon måste väl tycka att det är en skitreklam. Den genuskassa reklamen brukar ju vara extra övertydlig och enkel att förstå, men inte i det här fallet.

Matilda sa...

Ok nu har jag tittat lite mer noga. Man kan tydligen hyra tvspel istället för att köpa, på den där sajten. Men hundarna har ingenting med något att göra.

GeishaQ sa...

Haha, jag trodde att du var ironisk när du skrev att du inte fattade reklamen. :)

Men den är ändå kass å värdelös. Hundarna ska väl bara påvisa vilket otroligt fin kille han är - för alla vet väl att tjejer bara äääääälskar söta hundvalpar.

Matilda sa...

:) ja den är kass och värdelös på alla sätt och vis så nu ska jag släppa den.