måndag 16 januari 2012

Kreativiteten har flödat

Jag har stickat min första riktiga tröja! Helt efter mönster och allt, nästan. Det mest fantastiska med det hela är att den faktiskt blev snygg, och att den passar mig storleksmässigt. Jag får ta det lite lugnt med semlor och liknande bara... .
Bården över nyckelbenen föreställer ugglor i relief, vilket inte syns så tydligt på fotot. Enligt mönstret ska man sy på små knappar som uggleögon, det gör jag nog senare.


Mönstret kan man köpa som pdf-fil här http://textisles.com/designs/o-w-l-s/
Det är på engelska, men all information går att finna på det världsvida nätet... .
Själv kunde jag inte mycket mer än Räta och Aviga på svenska, och inte en enda stickterm på engelska. Tex att avig heter purl och förkortas p, vem kunde ana?
Som sagt, allt går att hitta på nätet bara genom att googla. Till och med instruktionsvideor på youtube.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Tjusigt!