torsdag 18 november 2010

Lita inte på Arnold.

Idag fick jag ett bryskt uppvaknande, på väg hem från jobbet. Kanske finns det fler som liksom jag lever i tron att vissa saker är på ett visst sätt, men nu ska ni inte vara så säkra på er sak.
Det första ni ska betvivla, är er tro på Arnold Schwarzenegger, ty här ska ni få höra.
Har ni sett filmen Twins? Jag tror i alla fall att det är i den filmen Arnold befinner sig i närheten av en bil, där billarmet tjuter. Arnold lyfter då sonika upp änden av bilen till en viss vinkel, och larmet slutar. Detta för att billarm har den funktionen att när bilen bogseras, då ska larmet stängas av när bilen hissats upp i en viss vinkel. Odrägligt skulle det väl bli annars.
Men hör!
Idag, under min promenad hemåt efter jobbet, hör jag ett larmande som närmar sig bakifrån. "Vad är det för bil som låter så?" - undrar jag förstås. Och visst kom larmet från en bil, som var upphissad baki en bogserare. Ett ihållande, ilsket tjutande som så småningom försvann bortåt vägen. Larmet hade inte alls slutat när bilen hissats upp!

Är Arnold är en lögn?? Kan jag inte lita på någonting av det jag sett i hans filmer? Är det hittepå? Måste jag också revidera det jag har lärt mig från andra filmer?
Nu vet jag då varken ut eller in. Kan man inte lita på tv så vet jag inte vart jag ska vända mig. Jo, internet kanske.

Inga kommentarer: